Uppdate

Publicerat: 2011-10-31 | 09:29:33 i Allmänt
Det kommer fler inlägg om vår Rhodos-semester, vad vi har gjort och sådär. Var bara lugn!
Har hänt lite annat i vardagen här sedan vi kom hem som jag gärna vill skriva av mig om.. Det är ju ändå ett par veckor sedan vi kom hem..
Den veckan vi kom hem var det frågestund inför tentan i Mikro. Var väl i skolan lite på minuten och gick dessutom till fel sal först. Givetvis springer man på vår programansvarige som utbrister i farten "du, vi behöver ta ett snack! Ring mig sen". Hm, undrar vad man gjort nu? Masar sig till rätt sal, sitter o nötar i nästan 3 timmar, sen träff med gruppen i Lean-kursen. Först efter det man får veta vad det var programansvarige hade på hjärtat. Det hade ju såklart ingenting med mig att göra! Han ville mest kolla av läget hur det går för klassen o så.
I förrgår var jag och Sanna på hälsodag på Tenoren. Massa hokuspokus-tanter och gubbar! Sen var oriflame där! De hade något formulär man kunde fylla i så kunde man vinna lite priser, bland annat en fin korg. Jahapp,tänkte vi. Så fyllde vi i. Några timmar senare ringer det en från Oriflame som va på mässan och sa att jag vunnit en hudvårdskurs i Falun. Wohoo! 9:e november skulle den hållas. Nu har det kommit mail, var jag intresserad av skulle jag maila tillbaka. Det går även en makeup-kurs samma dag i Stockholm som jag kunde få gå på istället om jag hellre var intresserad. Har jag vunnit på lotto eller?
Igår var jag med Susanna på gymmet på Friskis och körde lite. Träningsvärk AB har idag infunnit sig på sin plats.
Idag ska vi tvätta. Jätte glamouröst va? Måste likväl göras.
På onsdag ska jag klippas! Behövs verkligen kan jag lova!
På söndag är det tentafest på kåren - halloween tema! Ska bli riktigt kul!
Nu ska jag bara klura ut om jag ska gå på makeupkursen i Stockholm, som jag rysligt gärna vill, eller om jag ska ta hudvårdskursen i Falun som ju är mycket närmare.

Havet

Publicerat: 2011-10-25 | 10:42:28 i Upplevelser
Otroligt varmt och skönt i vattnet!
Gigantiska vågor. Slår hela tiden i fötterna i stenar och solstolar som förts med ut igen
Lunch på Kyma beach, precis vid stranden. Kyckling gyros i bröd. Två nya kompisar - strykarkatter som har sitt tillhåll på Kyma. Jag ger de inget, men de sitter ändå på varsin sida om mig och jamar även innan vi ens vår dricka kommer. Efter lunchen vandrar vi runt lite kring en klippig udde vid stranden. Helt otroligt vilka vyer det finns här!
Resten av eftermiddagen spenderar vi vid hotellets pool, men eftersom molnen hopar sig flyr vi upp på rummet och söker skydd mot regnet.

Frukost

Publicerat: 2011-10-24 | 21:26:18 i Upplevelser
Solen skiner. Frukost på balkongen. Det här är verkligen livet! Det är det här man har längtat efter!
Utsikten är ännu finare nu när det är ljust ute.
Vi ska snart bege oss ner till stranden.

Zorba's

Publicerat: 2011-10-24 | 21:20:21 i Upplevelser
En god middag vore ett plåster på såren efter våran resa. Vi bestämmer oss för ett ställe som heter Zorba's. 3-rätters middag för € 7.90. Väldigt mycket mat för pengarna!
Vitlöksbröd med ost till förrätt. Martin har bestämt sig för ugnsbakad fetaost.
Martin väljer kyckling med BBQ-sås och ost. Jag tar istället kyckling med ost på fyra sätt. Bådas rätter inkluderar ris, pommes och ugnsbakad potatis.
Väldigt mycket mat för pengarna som sagt. Ingår ju även efterrätt som man nästan måste trycka i sig. Chokladmousse för mig och creme brulé för Martin.
Man kan ju inte bli annat än trött efter vår långa dag, och all mat vi sätter i oss. Inte ens vårt sällskap vid bordet (en strykarkatt som jag blev väldigt bra kompis med och matade med kyckling) gjorde att vi orkade hålla oss uppe. Efter middagen går vi upp till hotellet och stupar i säng - nästan två dygn i mer eller mindre vaket tillstånd.

Resdagen

Publicerat: 2011-10-24 | 21:10:31 i Upplevelser
Lite om vår härliga resa kanske. Dagen som vi väntat på - dagen för nedresan! Klocklarmet surrar kl 01:00. Bara att släpa sig ur sängen. Stackars Caesar fattar nada, han undrar väl om vi blivit knäppa. Skulle nog jag också tro.. Dags att styra kosan mot Arlanda medans vi poppar Dr. Bombay på hög volym påväg. Innan Arlanda har både grävlingen och räven korsat vår väg..
Ibland förstår jag mig verkligen inte på folk! Varför stå och köa för att få boarda när ingen ens får gå ombord? Klockan är 08:35 och vi har nu varit på Arlanda sen 04:00.  Flyget skulle avgått 7:45, men är i dagsläget beräknat att avgå 09:00. En tidigare avgång till Rhodos 07:05 är försenat till iaf 09:55, men lyfte inte förrän 08:10. Varför ska de strejka just nu? Jag kan spå en fortsatt lång väntan innan vi kommer iväg.
Landar så äntligen på Rhodos flygplats lite mer än 2 timmar för sent, inte alls så illa som befarat! Nu kanske vi äntligen får lite flyt. Men flygplatsen var ungefär lika välorganiserad som en burk mask ungefär! Lång väntan vid ett rullband, som till slut börjar röra på sig.....för att leverera 1 väska! Ganska snopet. Fast, mer snopet är väl den svenska mentaliteten, de börjar applodera för "det kom ju i alla fall 1". Ännu mer väntan följer innan våra väskor äntligen kommer ut på ett annat rullband.
Ut i hallen, få vår buss tilldelad. Så fort vi kommer ut genom dörrarna så öppnar sig himlen. Självklart även lång väntan ombord bussen, ca en halvtimme efter att sista person klivit på. De flesta ombord kliver av i Faliraki. Det är vi och ett par som hoppar av i Lindos som åker mil efter mil på slingriga serpentinvägar. Regnet vräker ner så mycket så man inte ens ser ut genom rutan så busschauffören får stanna till på vägen. Himlen är bara vagt upplyst av alla blixtar.
Regnet öser fortfarande när vi kommer inspringandes i hotellets restaurang/bar. Vi måste ha sett ganska komiska ut eftersom det brittiska paret som sitter där och hotellvärdinnan skrattar ganska hjärtligt åt oss.
Vårt hotellrum är i alla fall supermysigt och utsikten från balkongen är UNDERBAR!

Hemkommen

Publicerat: 2011-10-18 | 14:40:44 i Allmänt
Har tänkt lägga upp bilder från semestern och berätta lite om vad vi har gjort, men det får vänta tills jag hunnit få ordning på tillvaron här hemma. Litet pussel att komma tillbaka in i rytmen så känner mig ganska förvirrad och bortkommen just nu. Ville i alla fall bara visa att jag lever.

Snart semester!

Publicerat: 2011-10-08 | 09:56:21 i Allmänt
Har suttit och kämpat med Lean-boken nu den här veckan. Jag tycker lean är väldigt intressant, men den där boken är riktigt tuff att sluka. Massa stavfel och punkter inslängt lite här och där, på ställen där det inte borde vara någon punkt. Hade det varit ett arbete i skolan som någon hade lämnat in så hade de fått ett stort fett U på hela skiten.
Har i alla fall gjort klart quizz 3 nu som skall vara gjort senast nästa söndag. Men eftersom vi styr kosan mot arlanda inatt för att ta flyget till Rhodos imorgon bitti så var det bäst att göra det nu.
Nu ska jag väl se till att få i mit lite frukost. Sen är det massor som skall göras här hemma! Vi kom hem i förrgår kväll från skåne, vilket känns i kroppen. Antingen det eller så är det träningsvärk som kommer smygandes sen friskis-passet med Sanna igår.
De här är väl bara de största punkterna som skall hinnas med idag:
  • Packa färdigt
  • Kamma Caesar
  • Vika tvätten
  • Byta gardiner
  • Sy färdigt dukarna så jag kan bära ner symaskinen i källaren igen
  • Gratulera Martins mormor som har fyllt 75
  • Hälsa på Martins föräldrar och hämta bilen
  • Lämna nyklar
  • Hämta ut ett paket som ligger och väntar
Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar tills imorgon bitti!

Skåne

Publicerat: 2011-10-04 | 09:23:24 i Upplevelser
Nere hos mamma och pappa och blir lite bortskämd. Eller lite och lite förresten. Man blir ganska rejält bortskämd när man är nere. Grillat hit och grillat dit, och imorrn blir det mammas köttbullar. Inte mamma scans, utan MIN mammas.

Vi kom ner i fredags och fick spendera helgen i sommarstugan. Gissa om det känns tungt att åka därifrån! Alldeles knäpptyst, sådär så man kan höra en lätt bris i löven. Stjärnklara nätter. Inga tider som skall passas och inga måsten som måste göras, förutom mat och Molles motion då.

I lördags var vi på utflykt. Först hämtade vi Ola vid Hässleholms station. Sedan styrde vi kosan mot Kivik och årets äppeltavla. Ganska coolt ändå vad man kan göra med äpplen. Inom musteriet en sväng också där vi köpte lite glögg. Dricker inte glögg annars men tycker det vore kul att prova.

Igår var jag, Martin och mamma till Köpenhamn. Vandrade längt Ströget ner till Nyhavn. Ströget påminner ganska mycket om Drottninggatan i Stockholm, fast större.

Idag är det vänskap som står på schemat. Lunch med Linda från min gymnasieklass vid 12. Sen vid fyra ska vi träffa Sandra och fika :) Vet inte om Patrik ska med också.

Imorrn (om mamma inte är alltför krasslig), så ska vi gå på ett yoga-pass hon och jag. De har ju inte yoga på Friskis hemma i Borlänge så man får väl passa på. Det fanns fler pass som fanns på Friskis här, men inte hemma, som jag är sugen på att prova.

Torsdag är det dags för hemfärd. Tänk att det redan är tisdag idag - får passa på att njuta de sista dagarna innan SJ, eller SD som jag döpt om dem till, återigen ska "förgylla" vår vardag. SD står i den här andemeningen för Satans Dagis.

När jag tänker efter, det är mindre än en vecka kvar tills vi lämnar Sveriges gränser för varmare breddgrader. Wohoo! Snart ska vi till Rhodos, kanske inte helt oförståeligt att jag längtar?