Skåne

Nere hos mamma och pappa och blir lite bortskämd. Eller lite och lite förresten. Man blir ganska rejält bortskämd när man är nere. Grillat hit och grillat dit, och imorrn blir det mammas köttbullar. Inte mamma scans, utan MIN mammas.

Vi kom ner i fredags och fick spendera helgen i sommarstugan. Gissa om det känns tungt att åka därifrån! Alldeles knäpptyst, sådär så man kan höra en lätt bris i löven. Stjärnklara nätter. Inga tider som skall passas och inga måsten som måste göras, förutom mat och Molles motion då.

I lördags var vi på utflykt. Först hämtade vi Ola vid Hässleholms station. Sedan styrde vi kosan mot Kivik och årets äppeltavla. Ganska coolt ändå vad man kan göra med äpplen. Inom musteriet en sväng också där vi köpte lite glögg. Dricker inte glögg annars men tycker det vore kul att prova.

Igår var jag, Martin och mamma till Köpenhamn. Vandrade längt Ströget ner till Nyhavn. Ströget påminner ganska mycket om Drottninggatan i Stockholm, fast större.

Idag är det vänskap som står på schemat. Lunch med Linda från min gymnasieklass vid 12. Sen vid fyra ska vi träffa Sandra och fika :) Vet inte om Patrik ska med också.

Imorrn (om mamma inte är alltför krasslig), så ska vi gå på ett yoga-pass hon och jag. De har ju inte yoga på Friskis hemma i Borlänge så man får väl passa på. Det fanns fler pass som fanns på Friskis här, men inte hemma, som jag är sugen på att prova.

Torsdag är det dags för hemfärd. Tänk att det redan är tisdag idag - får passa på att njuta de sista dagarna innan SJ, eller SD som jag döpt om dem till, återigen ska "förgylla" vår vardag. SD står i den här andemeningen för Satans Dagis.

När jag tänker efter, det är mindre än en vecka kvar tills vi lämnar Sveriges gränser för varmare breddgrader. Wohoo! Snart ska vi till Rhodos, kanske inte helt oförståeligt att jag längtar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback