Summering 2014

Då var ännu ett år till ända och ett nytt påbörjas. Det har återigen varit ett innehållsrikt år, varav en del kanske aldrig nämnts på bloggen. 2014 började där 2013 slutade. För mig innebar det att jag hade ett vikariat på SSAB. Ett ställe som har gett mig mycket att tacka för. Jag tror knappast att jag skulle vara där jag är idag om det inte hade varit för SSAB och mina underbara kollegor där. 
 
När Martin tog sin examen 2013 fick han en startplats i Kortvasan av mamma och pappa. Det hela kom sig av att när mamma körde Tjejvasan sista gången så pratade Martin om att han tyckte att det kunde vara kul att prova åka ett av Vasaloppen någon gång men att han tyckte att det var lite dyrt. Mamma frågade då om han kunde tänka sig att köra ifall han fick en startplats i examenspresent. Martin trodde väl att mamma bluffade så han sa ja. Men då känner han inte min mamma på samma sätt som jag gör. Man ska aldrig försöka syna en Hoel.
 
Martin innan starten vid Kortvasan 21 februari 2014.
 

Omkring samma tid var jag på intervju på Skatteverket. Även om jag alltid trivts väldigt bra på SSAB så kände jag att det var dags för att prova på någonting nytt. Och mer än någonting annat så ville jag ha ett fast jobb. Eller tills vidare som det ju heter nu för tiden.. Och tänka sig - de ville ha mig! Jag kommer alltid att uppskatta den tiden jag varit på SSAB, men jag måste säga att Skatteverket är ett väldigt bra ställe att hamna på. Någonting som även gett mig mycket glädje är det faktum att även Martin jobbar statligt. En vecka före jag började på Skatteverket började han jobba på Trafikverket som konsult. Våren gick verkligen vår väg.
 
Avtackning för en kollega på Broken Dreams i början av mars.
 
 
 Innan jag började på Skatteverket skaffade jag mig en ny tatuering. Lite för att fira mitt första fasta jobb. Gjorde ett litet ankare på min handled. Nu har jag tro, hopp och kärlek. Vad mer kan man begära?
 
Min tatuering från Par i Hjärter.
 
 
 Med sommaren följde många härliga minnen med sol, bad, grillning och en och annan tur med Lace. Som en perfekt avslutning på sommaren kunde vi även fira mitt körkort! 
 
Martin badar från Lace en varm sommardag. Runn 8 juli
 
Ludvig är sugen på att provsmaka sin tårta. Ludvigs dop 7 juni
 
 
Jag är så otroligt glad över att vi har så många fina vänner. Det är alla fina stunder tillsammans med de som man tycker om som man minns bäst. 
 
Grillning vid Bysjön med Sara, Jonas & Ludvig. 6 juli
 
Linnéa på midsommar i Leksand 20 - 22 juni
 
 Året har även bjudit på en del resor. Helsingfors, London, Samos och London igen.
En vacker vårdag. Helsingfors 20 april.
 
Afternoon tea på The Crusting Pipe. Covent Garden 15 juli.
 
En av ca 500 vilda munksälar i världen. Just denna ligger och solar på stranden med en egen personlig livvakt. Samos stad 30 september.
 
En välbehövlig paus i shoppingen. Firar mamma och pappas silverbröllop. The Three Tunns, London 21 december.
 
För att avrunda 2014 och fira in 2015 var vi bjudna till Håkan och Louise. En otroligt trevlig kväll med massor av god mat och där inte något saknades. Vilken kväll de ordnade! Tack så hemskt mycket för att vi fick spendera kvällen med er!
 
 
Som synes har vi ännu en gång haft ett väldigt innehållsrikt år, och jag kan bara hoppas att 2015 blir lika fantastiskt som 2014! Vill passa på att lyckönska våra vänner som under året har prickat av några av de stora sakerna i livet, så som barn, villaköp o.s.v. Och givetvis även lyckönska de vänner som nu går i väntans tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback