Bombs away

Hade slutseminarium igår på C-uppsatsen. Inte den roligaste dagen i mitt liv om man säger så... Fick en hel del kritik som man önskar att NÅGON skulle kläckt ur sig under dessa månader man kämpat med uppsatsen. Vem som helst, var ju ingen småpotatis direkt...

Luften gick ur mig totalt, all studiemotivation ut genom fönstret. Var inte ens skönt att gymma efteråt. Slutade med att jag efter uppvärmning körde ynka två maskiner.

Ny dag idag, med massor att göra. Det är nu det är dags att lägga in nästa växel, vart nu den tagit vägen... Ska ut på en promenad för att se om jag kan hitta på den.

Allt var inte bara skit igår, kvällen var ganska trevlig. Ställde mig på vågen igår och insåg att jag nått mitt mål! Nej, jag bantar inte. Har helt enkelt satt igång med att träna regelbundet igen, och försöker undvika den mest onyttiga maten. Varför? För att bli piggare, gladare och i längden få ett bättre liv. Var på hälsokontroll på jobbet för snart två månader sedan och vissa värden var väl inte direkt dåliga, men skulle kunna blivit om man fortsatt tugga i samma spår år ut och år in. Så satte upp två mål, det första var att jag om mina höfter och min midja skulle minska omfånget med en cm på fem månader september). Det andra målet var att jag skulle gå ner kring fyra kilo under samma tid. Från början var målet att jag skulle klara det ett av målen innan september. Mål ett nådde jag efter en vecka. Nu snubblade jag över mål två. Har en gång i veckan vägt och mätt mig och skrivit ner resultatet för att kunna följa min gång. Gårdagen var visserligen inte någon sådan mätning, men är över ett år sedan (kanske tom nästan två) sedan jag sist såg de siffrorna på vågen.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vet hur det känns - fick min uppsats sågad också. Har försökt följa instruktionerna från handledaren så mycket som möjligt och sen kommer examinatorn och säger att JAG har gjort fel. Blir så less!!!
Vi kanske kan ta en promenad ihop och se om vi hittar studiemotivationen nån dag? Min försvann också ;)

kram

Svar: Jag vill rysligt gärna ut och ta en promenad med dig! Åker ner till Kristianstad nu på torsdag , men annars är det bara att höra av dig när det passar! Kram
Anna

2013-06-06 @ 17:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback