Uppsatsskrivning & träning

Är hemma från jobbet idag. Sitter och skriver på C-uppsatsen jag gör tillsammans med en klasskompis som heter Sara. Har äntligen (!) kommit igång med att skriva lite efter två-tre dagar då jag bara stirrat på skärmen. Har för tillfället unnat mig själv en kort rast. Tror ganska hårt på det där med att man behöver små pauser då och då om man vill kunna hålla fokus och vara någorlunda effektiv.
 
Kan nog inte understryka hur skönt det är att äntligen ha kommit igång. Har haft lite dåligt samvete de senaste dagarna då jag inte har skrivit ett enda ord på uppsatsen, när jag vet att jag borde. Kanske har det att göra med att jag äntligen har kommit igång igen med träningen efter en lång tids förkylning. Åkte skidor (en kort runda på 6 km) i Gustafs i söndags med Martin. Igår var jag och Sanna på friskis och körde ett fuego pass. Idag känner jag av den ljuva träningsvärken. Men vad som kanske är ännu viktigare, jag känner mig pigg! Såväl skidåkningen som friskis gör mig så glad, har alltid ett leende på läpparna när jag kommer hem.
 
Nu är det dags att återgå till verkligheten och fortsätta skriva lite till på uppsatsen. Det gäller att smida medans järnet är varmt så att säga. Så kan jag unna mig en kort promenad sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback