Radiosilence

Nu har det varit lite tyst här på bloggen efter lite mer intensivt bloggande. Anledningen är att jag har börjat lite smått med uppsatsskrivandet tillsammans med en i klassen som heter Sara. Detta är något som jag kommer lägga ner väldigt mycket tid på under hela våren så risken finns att det kommer fortsätta vara ganska tyst här ett tag framöver. Tiden räcker helt enkelt inte till för att hinna med allting och då får man prioritera. Just nu prioriterar jag jobb och skola.

Har fortfarande några dagar kvar på reseberättelsen från när vi var i Kina förra året, men misströsta inte - det kommer!

Har bokat tågbiljetter för vårens Kinaresa. Det var rena rama turen att jag gick in på Finnairs hemsida för att dubbelkolla tiderna för flyget. Vårt anslutningsflyg hem från Helsingfors var nämligen inställt och vi hade blivit erbjudna ett senare flyg hem. Panik! Det senare flyget hem skulle nämligen innebära att vi skulle missa tåget vi hade tänkt och ta. Vi skulle då behöva resa via Gävle. Efter så många timmar på resande fot vill man knappast behöva genomgå extra restid med byten och krångel, dessutom till ett högre pris. Ringde Finnairs kundtjänst som snabbt bokade in oss på ett tidigare flyg hem istället, så nu hinner vi med det tänkta tåget i alla fall.

Nästa helg kommer mamma upp för att åka Tjejvasan igen. Jag ska inte köra i år utan ska bara upp och heja på henne och hennes jobbarkompis Anette, som ska åka med henne. Om två veckor åker Martin med ett helt grabbgäng till Tallinn, vilket gör att jag får en lugn och skön helg att ta det lugnt och pyssla om mig själv på. Efter deras kryssning ska vi skicka in visumsansökan så att det är klart.

Faktum är att nu är det enbart 73 dagar kvar tills vi reser. 73 dagar kvar tills uppsatsen ska vara klar. Dags att sätta igång!

One small step for time - one huge step for me 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback