24 dagar kvar - The Beijing Fever

Det är nu jag borde slå i en högre växel, jobba på hårdare, jaga moroten att jag om 24 dagar sitter på planet till Peking. Istället sitter jag här, sitttar ut på den blå himlen och önskar att de där 24 dagarna redan hade passerat.
 
Som synes har jag skrivit både Peking och Beijing, jag skriver och säger det jag känner för just då. Hade kunnat göra inlägget till en debatt om vilket man ska använda, men det har det gjorts tillräckligt.
 
En plötslig och oemotståndlig lust att titta på Mulan och Kung Fu Panda, såväl orginalen som uppföljarna, kommer över mig som en feberattack. Allt för att få insupa lite mer av Kina. I tid och otid springer jag och kollar upp något i min guidebok som vi hade väldig nytta av förra året. Skriver listor på vad jag ska handla, och sedan skriver jag om listan om och om igen. Ska sy upp lite kläder, funderar på ett par ljusrosa kostymbyxor. Tillsammans med en enkel svart top skulle det bli riktigt snyggt.
 
 
Bild från Overstock.
 
 
 
Nu är det verkligen dags för mig att sluta sitta och dagdrömma och göra det jag behöver göra idag. Opponering, toeriskrivning och jobbsökning. Känns lite läskigt att tänka på att jag efter sommaren i dagsläget kommer vara arbetslös. Hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback