Motivation, deklaration

Motivationen att plugga inför tentorna är i skrivande stund noll. Istället kryper tröttheten inpå när jag ser Caesar ligga hoprullad som en lurvig pälsboll och snusar bredvid mig.

Ska väl slänga ihop en snabb lunch och se om jag får tillbaka lite av den energi jag hade för en timme sedan.. Kanske ta en snabb promenad runt husen här för att få lite frisk luft. Jag förstår ju egentligen det jag läser, det är bara det att jag ska ju komma ihåg det också.

Det går att gå in på Skatteverket nu och kolla sin deklaration. Yaay! Tycker det är lika kul varje gång, knäppt eller hur? Tror det beror på att jag alltid har fått tillbaka, sen min första deklaration. Då var det 50 kronor eller något sådant så fick ju ingen utbetalning då. Men varje gång blir jag så glad över att jag slipper betala tillbaka någonting. Det känns som en extra julklapp. Eller, med tanke på årstiden när utbetalningen väl sker, en extra födelsedagspresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback