Kina

Om nästan exakt två månader sätter jag mig på planet destination Peking (Beijing). Kan inte ens förklara hur mycket jag ser fram emot det här!
För den som inte vet så är jag väldigt förtjust i den kinesiska stilen, dess arkitektur och avbildningar av drakar.
Hade faktiskt länge planer på en sådan tatuering, men kände att det skulle bli för stort och ville bara ha en liten.
Bilden är hämtad här.



När vi väl är i Peking tänkte jag sy upp en eller några klänningar (kanske även en kostym till mig?) hos någon skräddare. Dessvärre verkar jag inte hitta några riktpriser så man vet på ett ungefär vad man ska ge. På de flesta ställen står det att det är prutning som gäller, så priser kan variera mycket. Sen är det ju klart svårare med en klänning än med en kostym eftersom det finns så oändligt många typer av klänningar. Nu ska jag försöka slita mig från mina dagdrömmar och göra lite nytta. Har egentligen massor att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback