Blommor

Har köpt hem nya blommor för att ersätta de som gått åt under vintern. De gamla fick något som såg ut som spindelväv, så torkade de ut och dog. Trots att de fick rikligt med vatten så verkade det enda som växte vara spindelväven. Mamma som är ganska kunnig sa att det var en sorts sjukdom. Nu är jag inte någon vidare trädgårsmästare, utan det är mestadels Martin som vattnar blommorna här hemma. Caesar ser till att ge dem lite kärlek. Så jag känner mig lite överflödig så att säga.



Två nya rosor, en vit och en gul blev det. Samt den på bilden som Caesar har fastnat för. En Campanula (en sorts blåklocka) som kallas för Get Me, eller om man ska vara helt korrekt Campanula portenschlagiana Get Mee.
Har även passat på att dela min Aloe Vera som stormtrivs hos oss! Hoppas nu bara på att "babyn" tar sig så jag snart har två praktfulla exemplar i mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback