Skidpremiär

Ja, då var den äntligen här! Min hett efterlängtade skidpremiär! 7,5 km längs Igeltjärnsvägen. Där det var spårat var det väldigt fint, men på vissa håll har de ännu inte hunnit göra vid (inte så konstigt kanske) utan där är det kalt och isigt. Är säker på att det kommer vara ännu bättre där imorgon!
Det känns väldigt skönt att äntligen få ställa sig på skidorna, är ju inte mer än....7 veckor?...kvar innan Tjejvasan. Jag behöver varenda dag innan dess känns det som! Början var väldigt vingligt, men efter ett tag så fick jag in balansen lite bättre. Är alltid såhär vid säsongsstart. Som tur är har jag tränat lite mer allsidigt på Friskis i år, så har väl lite bättre grund än förra året.
Allt som allt tycker jag premiären gick hyfsat bra! Ramlade inte en enda gång, även om det var nära vid något tillfälle.. Nu ska vi fira med pappas chilifärs och pasta! Sen får jag väl återgå till min tråkiga hemtenta... Tack och lov att jag fått lite friskluft idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback