Drinks and skiis

Tittar på handbollen. Serbien - Sverige. Önskar just nu att jag hade en liten drink i min hand, hade vatt en skön avkoppling! Ute faller snön, kanske läge att dra på sig skidorna snart och ta sig en tur? Inte många veckor kvar nu innan Tjejvasan..
Piña Colada till vänster och Strawberry Daquiri till höger.
Ska jag vara ärlig är jag inte riktigt lika taggad inför årets vasa. Men åka ska jag, och klara det ska jag! Har nämligen gjort ett högtidligt löfte - jag kommer åka tills jag klarat det!
Förra året väntade jag mig att det skulle gå någorlunda enkelt, nu vet jag bättre. Före start är det en glad och förväntansfull stämning. Friskis är på plats och kör jympa uppvärmning, folk är glada och skämtar. När man sedan har skidorna på fötterna och ska staka fram till startlinjen blir folk som förbytta, ja ute i spåret också för den delen. De kliver på skidor, det är sura blickar och djupa irriterade suckar. Varför stressa undrar jag? Det är ändå kö hela vägen i början.
Nåja, det är ändå en upplevelse helt olikt någonting annat. Jag är trots allt glad att jag får vara en del av det. Kanske ligger en del i min brist på entusiasm på att det varit ganska snöfattigt. Is har vi haft gott om, men då ska man helst ha skridskor och inte skidor. Jag är bortskämd och vill helst ha fina spår av snö. Så fort spåren blir isiga får jag panik!
En anledning till att jag är så sugen på en drink är att jag har köpt hem en vit chokladlikör. Tänkte nämligen göra en chokladmartini snart (Vodka och vit kakaolikör). Har så länge velat prova men har inte hittat någon vit chokladlikör jag velat ha. Nu står det en vit fin Mozart-flaska i barskåpet. Yaay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback