Tjejvasan

Nu är det banne mig inte lång tid kvar! Om ca 25 timmar startar jag. Taggad? Nja, kan jag väl inte direkt påstå. Jag tycker det ska bli kul, men mest av allt ser jag fram emot att "få det överstökat".
Det låter kanske tokigt att jag, som först förra året lärde mig köra skidor (och redan då ställde upp). Men i och med att jag inte kom i mål då, måste jag för min egen skull köra igen. Jag måste helt enkelt in i målet.
Vädret ser väl inte alltför kul ut för morgondagen. Visserligen skall solen skina, men det ska också vara plusgrader. Ett plus är iaf att jag i år startar tidigare. Det är skönt att veta att jag har lite längre tid på mig att komma förbi spärren innan man tvingas bryta loppet. Har de senaste veckorna dragits med en dryg förkylning som inte helt verkar vilja släppa greppet om mig. Därför blir det mycket vila och te med honung för mig idag.
Dagen till ära ska jag plugga inför min tenta på onsdag. Ikväll ska skidorna vallas. Väntar så länge som möjligt för att få en säkrare väderleksrapport, även om det känns ganska hopplöst att tro att det skulle vända och bli minusgrader. Ikväll ska Håkan bjuda på käk :) Det ska bli spännande att se vad han hittar på, det skulle iaf inte bli korv sa han. Annars är väl just korv och även hamburgare det jag förknippar med Håkan.
I år kommer jag ha en egen liten hejarklack med mig på Vasan! Martin och Lasse ska köra längs med och heja på mig. Efter loppet ska vi allihopa (jag, Martin, Lasse, mamma och Anette) käka innan mammas och Anettes tåg går. Återstår att se om vi hittar någonstans att äta i vimlet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback