Skoproblem

Är gräsänka ikväll. Martin är iväg på middag och folkfest i Vansbro/Nås. John Lindberg Trio spelar i folkets park i Nås ikväll. Men först får de middag i Vansbro som kommunen bjuder på. Inte illa med tanke på att Vansbro kommun var på nyheterna igår på grund av sin dåliga ekonomi. Inte konstigt de har det dåligt ställt om de bjuder på kalas? För ikväll är säkert varken första eller sista gången kommunen ställer till med fest.
Roar mig själv med att kika runt lite på kläder, skor o så som jag gärna skulle vilja ha. Men skulle jag köpa allt jag såg så skulle jag vara ruinerad på ett litet kick. Dock är det en sak som jag har tänkt unna mig - ett par nya stövlar. Jag har två par, men de är båda fodrade och på tok för varma för att ha på sig nu. Hur otroligt det än låter så har jag svårt att hitta ett par ofodrade snygga stövlar till ett pris som jag tycker är rimligt. Hittade ett par snygga på New Yorker, men de passade inte alls. För att jag skulle få plats med vaderna var jag tvungen att gå upp i storlek, men då kändes de som båtar för mina fossingar. Inte bra. Inte bra alls.
Börjar nästan fundera på om det är jag som är annorlunda? Är jag för snål som inte är redo att lägga närmare 1000-lappen på något som jag vet att jag kommer ha en eller ett par säsonger? Förra hösten när det var så himla kallt var jag på jakt efter ett par fodrade, men gick knappt att finna några. Nu letar jag efter ett par ofodrade med klack, och det känns nästan omöjligt! Såvida jag inte vill punga ut 1800 för ett par stövletter på skorett. Väldigt snygga, men lite för högt pris för mig.
Nu har jag hittat ett par knähöga med klack på ellos. Men är inte helt säker.. De ligger över den gräns jag satt för mig själv att jag är villig att betala. Kanske är det dags att övertala Martin om att vi ska till Falun?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback