Airplanes

Airplanes snurrar i min skalle. I stunder som denna kryper sig ensamheten tätt inpå. Caesar ligger på sitt träd och sover, ser ut lite som en porslinsfigur. Det är som om klockan har stannat och tiden med den.
Jag är ändå otroligt glad över att veta vem jag är och var jag står i livet, att veta var min plats på jorden är. Vissa anser att en människa är stark när hon kan lyfta många kilo. Vissa anser att en människa är stark när hon haft en jobbig barndom. Vissa anser att en människa är stark om hon har mycket folk runt omkring sig. Jag anser att en människa är stark när hon klarar av att ta sig igenom livet på egna ben, men ändå vågar låta någon nära sig.

Jag kan inte lyfta kilotals med skrot, jag har inte haft någon jobbig barndom. Jag kan ha mycket folk omkring mig, men fortfarande känna mig ensam. Däremot vet jag att jag kan ta mig igenom nästan vad som helst, och att jag har underbara människor närmast mitt hjärta. Ni kanske inte är så många, men ni ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback