Kryssning och annat

Kom hem i förrgår från Cinderella-kryssning med babe. Supermysigt! Medelåldern låg väl på sisådär 75+, så vi höll oss mest för oss själva. Åt gott o hade de allmänt bra.
Martin åt halstrad norsk fjällöring med gräddkokta kantareller och räkor. Kokt potatis fick han till (en liten en).
Jag körde istället på ett säkert kort som jag provade på Helsingfors-kryssningen vi va på i januari. Helstekt fläskfilé med chipotlechilismaksatt bearnaisesås och flodkräftstjärtar. (bytte ut chipotlechilismaksatt bearnaisesås mot vanlig och flodkräftstjärtarna fick martin lägga beslag på) Sen fick jag pommes till det. Mums! Dessutom, lite överraskande, så var det även en rödvinssås till. Superb! Ingen sån där vattnig som det nästan alltid blir när det är rödvinssås, utan den var mer krämig och god.
Just nu sitter jag och förbereder lite inför Ovve-veckan i nästa vecka. Vi i B.E.S.T. har aktivitetsdag på torsdagen och det kommer nog bli kalaskul! På söndag är det ovve-sittning, och tenta-fest. Tyvärr är det även statistikdugga på måndag morgon. Så får plugga för fulla muggar nu före så de verkligen sitter i ryggmärgen så att jag även lite halvtrött klarar av den ändå.
Snart fyller Martin år också, 23 år. Vet precis vad han ska få också! Fast det kan jag ju inte skriva ut här, fall i fall det skulle läcka ut.. Ska baka lite till hans födelsedag sen. Tårta och kakor. Muffins har vi flera sorter på lager i frysen. Råkar ju förhålla sig som så att det är sittning både fredag och lördag den helgen Martin fyller år. Gäller ju att vara förberedd.
Efter allt detta prat om mat är jag nu väldigt hungrig. Ska dyka in i kylen och gå på upptäcksfärd efter något ätbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback