Taggad till tusen

Energin sprutar i blodet som pumpar i mina ådror. Jag är taggad! Det är som om varenda fiber i mig just nu är inställd på loppet. Jag har länge oroat mig att det ska vara isigt i spåren. Men väderprognoserna för nästa vecka pekar på annat. Snö hela veckan och runt 10 minus dagen D. Det kommer vara svårt att veta vilken valla som skall användas, utan tvekan. Har ju fortfarande ingen riktig koll på det där.

Det känns som att allting påminner mig om det förestående loppet just nu. Arrangering av detaljer kring loppet. Nyaste numret av Vasalöparen damp ner i brevinkastet idag. Jag känner mig fullt medveten om min kropp på ett helt annat sätt, om de muskler som jag har, om de ställen där jag skulle behöva träna. Inte så mycket för att att jag behöver rejäla muskler just där, utan mer för att det är en av mina större fettdepåer. Det här året har börjat ganska onyttigt för mig. Blivit bortskämd utan dess like när vi va hos mamma&pappa. Pizzakväll, kryssning och gasque.
Har ju bara mig själv o skylla det vet jag. I helgen tog jag ett av de första stegen till att göra mig medveten om att det snart är dags. Hade en mysig kväll i soffan framför film med Sanna istället för att gå ut på kåren. Visserligen var vi väl inte så nyttiga då vi åt massa onyttigt, men jag anser det ändå vara nyttigare med snacks än med alkohol.
Snart är det dags för steg 2 - massa pasta och inget godis! Minst en vecka före loppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback