Låna för att leva

Var nyss inne på mina sidor hos CSN. Har räknat ut att jag kommer ha närmare 160 000 kr i studieskuld när jag förhoppningsvis är klar sommaren 2013. Fantasisummor kan tyckas. Kommer troligtvis aldrig se så mycket på mitt bankkonto. Men är ändå glad att man har möjlighet att låna pengar till sina studier. Annars hade jag inte suttit här där jag sitter idag.
Det är viktigt att unna sig saker, en liten belöning för allt sitt slit. Men man ska inte glömma att det är för lånade pengar man unnar sig. Även om det är 1½ år kvar innan jag går ut tänker jag redan på hur det kan se ut då. Jobbmarknaden är inte lika ljus som för kanske 10 år sedan (vore väl konstigt om det gjorde det). Ändå är jag inte jätteorolig. Borde ju alltid gå att få jobb på något sätt, någonstans.
Lånade pengar är lånade pengar. De ska givetvis betalas tillbaka. Jag lever för lånade pengar, ändå tycker jag att jag har det ganska bra. Jag har min sambo och min katt - mina bästa vänner här i livet! Jag får äta mig mätt varje dag. Jag har fått en möjlighet att läsa vad jag vill, så jag kan bli vad jag vill. Är inte det fantastiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback