Otroligt sjukt

Läste just en otroligt sjuk artikel om en kille som försökte mörda sin flickväns katt i micron! Ännu sjukare är att hon förlåter honom för det! Sådana människor ska helst tvångskastreras, eller ännu hellre - varför inte placera honom i en micro och trycka på start? Djur kan känna smärta precis som människor. Djur har känslor precis som människor. Caesar (eller något annat djur för den delen) skulle ALDRIG behöva utstå sådana hemskheter under mitt tak!
Nej, folk som torterar djur ligger långt ner på min lista över folk jag tycker om - ganska nära folk som våldtar och barnmisshandlare. Jag blir så arg på sådana personer trots att jag egentligen inte vet vilka de är! Man ska inte döma folk man inte känner på förhand och man ska kunna glömma och förlåta. Men det finns banne mig undantag! "Sådana" personer kallar jag verkligen undantag!
Det handlar inte om uppfostran egentligen - det handlar om sunda värderingar och medmänsklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback