CSN

Vilket underbart system! Vilket fungerande system! Sarkasmen genomdryper hela det här inlägget är jag rädd. Är inte alls imponerad, inte av CSN och inte av Högskolan Dalarna. I alla fall inte just nu.

För att få studiestöd i höst måste jag ha klarat 75 % av studierna i årskurs 1, vilket är 45 hp av 60. Eftersom jag inte fått tillgodoräkna mig alla poäng för de kurser jag läst tidigare av Högskolan Dalarna (för att de tvunget ska lägga in en extra tenta på kursen) så blev det med mina två extrakurser under året 59 hp istället för 60.

Det kanske inte är helt obekant att jag kuggade tentan i Handelsrätt. Det gör att jag har 44 hp avklarat. Vilket enligt CSN inte är tillräckligt. Jag förstår att de måste dra gränsen någonstans. Men när jag ringer för att förklara känner jag mig enbart avsnäst.

Bottenbetyg! Nu har jag istället fått söka en extrakurs på 3hp (motsvarar 2 veckor) på distans. IFALL jag inte skulle klara Handelsrätten denna gången heller. Givetvis är det ju godkänt jag satsar på när det gäller Handelsrätten, eller när det gäller allt egentligen.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Har samma problem som dig och ingen hjälper :( man ringer och frågar och de kan inte svara på erns frågor. Jag har dessutom förklarat mitt "problem" men nej det är något som du själv rår för (att kugga för många tentor)så du får allt skylla dig själv. har två omtentor nu i aug. och förhoppningsvis klarar jag dem och efter de saknar jag 8 hp (ungefär som tanten på csn sa.) men hoppas att det löser sig för dig gumman!

puss o kram

2011-08-09 @ 16:51:33
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback