Tankar om veckan

Det är 1:a oktober idag och 0-gradigt strax efter klockan 7 imorse!? Gissar att det innebär att det var minusgrader under natten. Därför det var så kallt när man skulle hem från Rickard&Robert. De bor ihop. Och har byggt en bar. En liten barinvigning låg på lur. Inte trodde jag dock att jag skulle befinna mig där.. Men det gjorde jag :) Trevligt värre!

För att värma mig lite här i soffan så lyssnade jag lite på Fjärilslarvens sång och mindes tillbaka till spexet på smygsittningen för en månad sedan. Det bästa spexet ever! Ibland hör man fortfarande folk prata om det.

Mamma o pappa är på Kreta. De har sannerligen valt rätt tillfälle att åka! Det ska vara runt 30 grader där av vad jag har förstått.. Martins mamma o pappa är på Cypern just nu. De har rapporterat hem att de har 34 grader. Det borde vara tämligen lika.

Förra helgen var vi på kåren - militärtema. Det var Invasion Dalarna. Dock var jag inte med i lekarna. På lördagen åkte vi upp till Håkan o deras sommarstuga.. Va nästan i Sälen! Mindre kul var det när vi va ute en sväng med båten och motorn la av. När vi va som längst ifrån stugan! Tur dock att det fanns åror i båten. Först rodde Martin lite, sen rodde jag andra halvan (kanske lite mer) tills vi kom till stället där de slängde i båten. Dvs, kanske en km totalt som jag och Martin rodde.

Veckan min har gått fort. Massa lektioner och i onsdags hade vi mattedugga. Inväntar spänt mitt resultat.

Caesar har varit hos veterinären också. Har kollat upp de där svarta han hade under hakan.. Surprise surprise, min katt är en tonåring! Han lider av akne! 650 spänn för att få höra det.. Jippie eller nåt. Har börjat tvätta det med alsolsprit på veterinärens inrådan. Verkar svida lite på stackarn. Men å andra sidan gnäller han för nästan allt.. That's the life of a teenage mom

Nu ska jag kolla färdigt på en film jag håller på med, Center Stage: Turn it up. Sen ska jag doppa näsan i böckerna och försöka börja med mitt PM om SSAB. Ikväll blir det pizzakväll! Sen drar vi till s2 och lyssnar på a tribute till Johnny Cash! See you there!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback