Intensivt och händelserikt

Kan varna redan nu för ett långt inlägg..

Min cykel har blivit stulen! Är så arg!!!!!! Varför ska det vara så jävla svårt o fatta att har man inte betalat för det så är det inte ens egendom (såvida man inte fått det i present, men då ska det verkligen vara en present)! Man kan inte bara ta vad som helst när som helst hur som helst! Har personen i fråga dessutom låst egendomen för att undvika att den ska bli stulen.... Ja, ni fattar nog...

Igår när jag upptäckte att den blivit stulen kändes det.. Vet inte hur jag ska beskriva det. Blev heligt förbannad kan man nog lugnt säga. Hela jag kokade av ilska och stackars Martin fick den otacksamma uppgiften att försöka få mig på bättre humör.. Inte det lättaste!

Bara jag tänker på det slemmiga kräket som fått för sig att han ska sno MIN cykel får mig att bli förbannad igen. För de som inte känner mig så bra så kan jag väl säga såhär: när jag blir arg, riktigt arg, då är jag jävligt förbannad och är det dig jag är arg på - Spring för livet!


Allt är inte bara elände, måste jag väl ändå säga. Har fått godkänt (och nu även utbetalt) studiestöd från Unionen. Vilket innebär att alla de pengar som jag spenderade på kurslitteratur för European Business har jag nu fått tillbaka! Yeey! Att få tillbaka 2.600 bara så där är verkligen inte få skam :) Ovanpå det kan man lägga till studiemedel från CSN (mest lån men ändå inte desto mindre glad för det) och lön. Känner mig ganska lugn i mitt antagande om att jag kommer gå plus den här månaden. Tågbiljett hem till Kristianstad under jul är redan betalt och uthämtat.

Jul ja, det närmar sig ju med stormsteg! Jag vet jag vet, det är fortfarande oktober månad. Men med tanke på hur snabbt september och oktober gått så är julen inte alltför långt bort ändå.. Har redan markerat 1:a advent i kalendern då man (läs:jag) får sätta upp julgardiner, adventsljusstakar, julstjärnor osv.

En annan bidragande orsak till varför det känns att julen snart är här är det kalla vädret. Långkalsongerna åkte fram för ett par veckor sedan. Brr brr brr! Hm.. En annan bidragande orsak...inget PM-skrivande nu! Har och har haft en del på gång i förra veckan och i denna veckan.

Förra veckan
Måndag: Träff med gruppen i European Business (grupparbete)
Tisdag: Möte som klassrepresentant
Onsdag: Inlämning av PM i Företagsekonomi
Torsdag: Seminarium och inlämning av grupparbete i European Business, samt möte inför n0llningen 2011
Fredag: Höstgasque (som btw var super)
Lördag: Ut och äta med Eva och Per (Evas födelsedagspresent)

Denna veckan
Måndag: Upptäckte att cykeln blivit stulen (nej inget planerat. vem fan skulle planera att få sin cykel stulen?)
Tisdag: Lektioner 10-17
Onsdag: Seminarium i Företagsekonomin
Torsdag: Lektioner 10-17, samt B.E.S.T.-möte
Fredag: Mattedugga, samt att mamma o pappa kommer upp och spenderar helgen här
Lördag: Tenta i European Business


Inte illa va? Anledningen till att det blir ett så himla långt inlägg just nu är för att vi slutade tidigare (ca 1 timme) i Marknadsföringen och jag väntar på nästa lektion i European Business..

ÅÅh just ja! Min granne har blivit knivstucken! I förra veckan tror jag de va.. Nån typ som tydligen själv just blivit friad från nå annat knivdåd.. Läskiga typer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback