Trött-tröttare-student



Ja, det är väl ungefär såhär det känns idag. Det höga tempot och att läsa extra kurs sen terminsstart börjar kännas lite. Speciellt då jag inte haft något längre uppehåll från varken studier eller jobb på... jag vet inte hur länge!

Det sägs att en student aldrig är ledig. Börjar förstå hur de menar. När vi har "jullov" innebär det inte att vi är lediga egentligen. Det betyder bara att vi inte har några föreläsningar. Vi kommer ändå behöva ledigheten till att plugga inför tentamen, skriva arbete osv.

Missförstå mig inte, detta är inget klagomål! Jag har längtat tillbaka till skolbänken och här är jag nu. Det känns bra mycket roligare att sitta här än att sitta på en kontorsstol med samma uppgift dagarna i ända. Jag är taggad! Däremot börjar jag känna av att min kropp vill ha lite semester.. Ändå lägger jag inte riktigt ner det antal timmar jag borde. Men runt 30 timmar i veckan borde det nog allt bli, sammanlagt alltså.

Snart är det inlämning av vårt PM i Marknadsföring. Och tenta i nyss nämnda ämne. Vid sidan om detta har jag engelskan. Tycker det är intressant, men har funderat lite på varför är det så få som medverkar? Vi ska vara runt 7-8 stycken, och enbart hälften av oss är aktiva. Det måste vara en väldigt dålig statistik för kursen. Enbart 50% har i dagsläget möjlighet att bli godkända.

Jag försöker desperat koncentrera mig på en av två texter i engelskan som jag ska ha läst igenom, men koncentrationen vill inte riktigt infinna sig just nu. Haft skola hela dagen. Väntar bara på att klockan ska närma sig fem och bege mig till Friskis för ett pass. Förhoppningsvis blir jag lite piggare efter det. Martin är på studiebesök i Sandvik så han kommer inte hem förrän vid 22. Med andra ord har jag hela kvällen på mig att mysa med tända ljus, lite god mat...och studier!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback