Stressig måndag

Caesar har julbadat. Åh så gott han luktar nu! Måste säga att det verkligen behövdes, vattnet va alldeles smutsigt efteråt.  Min lilla ängel har gått o lagt sig nånstans nu. Inte var dag den lilla kisen hamnar i badet...

Känner att mina dagar går i ett just nu. Längtar verkligen efter lite jullov! Idag till exempel:

  • Upp vid 9 och äta frukost
  • Göra sig klar och cykla till skolan
  • Vid 10 - träffa Sandra i skolan o skriva klart vårt arbete i marknadsföring
  • Till Friskis och uppgradera mitt jympakort till ett allkort
  • Cykla/traska hemåt i snöyran
  • Fixa lunch och packa ihop grejorna till Friskis
  • Engelska lektion (på datorn)
  • Gå till skolan för möte
  • Gymma med Erika och Sanna
  • Gå hem igen
  • Julbada Caesar
  • Duscha, äta och nu sitter jag här kl21 på kvällen och det känns som att man nyss kom hem nästan

Det är först nu som jag känner att jag kan ta det lugnt och hålla kväll. Egentligen skulle jag behöva plugga en hel del, men jag orkar verkligen inte. Imorrn har jag skola 10-15, sen kl17 är det jympa på Friskis med Malin. På torsdag har jag också skola, lektion mellan 10-17. Så egentligen är det mest bara onsdag och fredag som jag verkligen har tid att plugga, förutom helgen då..

Vet inte riktigt vad som försvinner först, veckodagarna eller min energi. Med såhär långa dagar övergår de lätt i varandra. Missförstå mig inte. Det är inte som jag klagar, jag har själv valt det här. De flesta av mina lektioner är frivilliga och Friskis likaså. Däremot är det sådant jag känner att jag bör göra för att förstå och orka med annat.

Martin är så gullig och tar hand om hushållet lite extra den här veckan! Han har vatt i skolan hela dagen, hjälpt mig och bada Caesar, fixat maten och nu även diskat. Är så otroligt tacksam! Ska förresten försöka komma ihåg och lägga upp nån bild på Caesars julbad. Köpte ett linne och en klänning på Gina igår när vi va på skyltsöndagen i Falun som jag också tänkt lägga ut bilder på. Igår hade vi dessutom julbord här hemma! Smaskens! Men får nog berätta lite mer om det en annan dag, nu ska jag kasa lite djupare ner i soffan och kolla på Böda Camping på kanal5play med Martin. Om jag orkar hålla ögonen öppna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback