Inte min dag

Är tröttare än tröttast. Det där sattyget höll låda inatt. Klockan fyra (!?) inatt väckte kräket mig. Ja, jag vet, hårda ord, men ibland är de faktiskt välgrundade. Inte förrän efter en halvtimme senare lyckades jag få honom att lugna ner sig och då genom att hålla fast honom under täcket. Hade då provat allt annat som jag kunde komma på.

Till slut fick jag äntligen somna om. När klockan ringde senare var jag vimmelkantig, hade småont i halsen och en kraftig huvudvärk. Inte helt ovanligt när jag inte fått sova tillräckligt. Har tagit en huvudvärkstablett, men har inte hjälpt.

Ikväll är det grillning hos Sara, Jonna och Isabell. Följt av kårkväll. Är inte ett dugg sugen. Det enda jag vill just nu är att krypa ner under täcket o låtsas om att Caesar inte existerar. Men jag har sagt att jag ska komma, och äta bör jag ändå göra. Nog borde jag kunna uppbringa tillräckligt med energi för att vara social o trevlig under grillningen. Sen kommer jag förmodligen styra kosan hem. På studs. Det är ett jättekul initativ de har tagit, men jag orkar helt enkelt inte.

Till råga på allt fick jag för en stund sedan ett sliskigt från en sliskig person. Inte min dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback