Vardagsporslin


Jag skulle vilja ha ett nytt vardagsporslin. För tillfället använder jag min mormoromorfars. Inget fel i det, det är jättebra kvalitet och är väldigt stilrent. Men, med åren har det blivit repigt. Det börjar helt enkelt bli dags för nytt.


   
Charmörs porslinsserie känns enkel och stilren. Jag har idag lite vitt porslin, bland annat en stor kvadratisk skål som jag fått utav min bror i 20-års present. Kanske skulle detta passa till? Charmör finns i färgerna vitt och svart.

   
Dineras serie i stengods. Ganska intetsägande egentligen. Men vardagsporslin är vardagsporslin, eller? Dinera finns i färgerna brunt, blågrå och beige.

  
Arvs serie i vitt. Finns ingen mugg i samma serie. Lite tråkigt om man vill ha ett genomgående tema. För övrigt säger inte modellen så mycket. Den passar till allt. Arv finns i färgen vitt.

   
Ljuvlig serie i glas. Lite annorlunda, lite roligare. Dock ställer jag mig väldigt tveksam till användbarheten av skålarna, de värkar väldigt små. Även den lila färgen är jag väldigt skeptisk till. Ljuvlig finns i färgerna blått, grönt och lila.

   
IKEA 365+ DRÖM talar nog för sig självt. Vit grund med ränder. Det tråkiga med den här serien är att det inte finns någon riktigt tallrik, utan enbart assiet. Lika så finns det ingen djup tallrik utan enbart skål. IKEA 365+ DRÖM finns enbart med vit botten med ränder.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback