Peace and love

Festivalen har intagit staden. Är du en av 10 000-tals som drabbats av festivalyran? Eller är du en av dem som nyktert ser på med höjda ögonbryn och undrar hur fan de där dumhuvudena beter sig i trafiken?

Helt klart är i alla fall att den lämnar ingen berörd. Jag ska gå, har tom köpt peace and love biljett och allt. Sara Carlén har kommit upp från Stockholm och ska bo hos oss nu i veckan. Skojsigt skojsigt!

Samtidigt kan jag inte undgå att märka hur festivalen påverkar staden i övrigt. Avspärrningar både här och där, folk som går rakt ut framför en utan att se sig för. Det är inte lönt att du sliter på ringklockan, det är ändå ingen som reagerar. Förra sommaren omvandlades min cykelkorg till en allmän sopstation. Vareviga dag jag kom ut från jobbet fann jag massa skräp i min cykelkorg. En halvt urdrucken drickyoghurt som man slängt ner så det skvätt upp i hela korgen, allehanda pappersomslag och annat skit. I år har jag varit lite mer förutseende och låst in min cykel i förrådet. Istället lånar jag en av Martins cyklar. Desto mindre kul är det faktum att jag måste gå upp lite tidigare varje morgon nu för att kunna snirkla mig runt alla avspärrningar enbart för att ta mig till jobbet.

På det stora hela är det ändå värt det, i alla fall i år. Tänker inte sticka under stol med att det till väldigt stor del har att göra med att jag själv ska gå..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback