Intervallträning

Nu var det ganska så länge sedan jag skrev nånting om att träna. Som de flesta kanske vet så ska jag köra tjejvasan 2011. Ingen stor grej för många kanske. Men jag har inte stått på ett par längdskidor så många gånger. Har inte heller tränat ordentligt på flera år. Lite sporadiskt javisst. Men inte ordentligt. Martin springer runt älven ibland. Då har jag passat på att köra lite power walk runt den. Mitt mål är att vi ska mötas efter ungefär halva vägen. Det går väl sådär, han springer ju som sagt.

Igår var jag dock ute själv vid älven. Men ingen power walk, inte någon längre sträcka i alla fall. Istället körde jag lite intervallträning. Det kan ju göras på många sätt, men jag valde att springa uppför den långa trappan i trä som finns vid älven, man kommer upp där bron börjar ungefär. En stor minnessten står där i alla fall. Jag sprang uppför trappan och vilade sedan genom att gå nerför den igen. Jag körde inte så många repetitioner. Med tanke på hur otränad jag är så blev 5-6 omgångar. Är nöjd ändå. Det brände lite i vaderna och fick håll. Idag är träningsvärken på plats. I hela kroppen. Men gud vad skönt det känns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback