Cykelstöld!

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Har fortfarande flera bilder kvar att lägga upp. Men det får bli senare när jag kommit hem. I lördags hade vi inflyttningsfest. Ganska kul var det. Stackars Sara är dålig från Egyptenresan, men under kvällen så verkade hon piggna till lite och bli sitt vanliga glada jag igen. Kan tänka mig att det kostade på. Hoppas verkligen det snart går över! Och stackars Niklas fick sin cykel stulen. Trodde aldrig det skulle ske HÄR! På stan vet man att där kan vad som helst hända, likaså Bullermyren eller Tjärna Ängar. På de ställena blir man nästan överraskad om cykeln står kvar. Men i Forssa!? Kom igen nu!

Han har haft cykeln i en månad kanske. Hade låst fast den i bakhjulet för att det skulle vara svårare att sno den. För att kunna sno hans cykel var man tvungen att skruva loss bakdäcket, lossa kedjan o så. Folk har kommit och gått hos oss hela kvällen. Ändå har någon jävel varit fräck och bestämt sig för att han/hon inte kan hålla sina klåfingriga fingrar i styr och låta privata ägodelar vara privata. Någon har satt sig över Svea Rikes lagar och berövat Niklas på hans färdmedel, hans ägodel. I vissa länder bestraffas stöld med en avhuggen hand. Ibland kan jag inte låta bli att tänka på att det kanske inte vore en alltför dum idé att införa även i Sverige. Barbariskt absolut, men hur ska man annars få ett slut på sånt här! Vad lever vi i för värld när man inte kan använda sina egna saker utan att någon stjäl dem?

Cykeln är en blå mountinbike med vita framgafflar. Den är stöldskyddad! Ser ni någon sådan cykel någonstans i Borlänge får ni hemskt gärna höra av er! Nej, jag tänker inte hugga handen av den som har stulit cykeln. Jag överlämnar frågan till vårat rättsväsende att döma och att straffa. Det enda jag hoppas på är att det någon gång ska bli så att man kan lämna sin cykel ordentligt låst, och att den står kvar när man ska använda den igen.

Om man nu inte bryr sig om vad Svea Rikes lagar säger, kanske man bryr sig om vad Bibeln säger? Eller vad Koranen säger? Det spelar ingen roll vilken religion man tillhör, det spelar ingen roll hur gammal man är eller vad man heter. Det finns många saker som inte är accepterbart, STÖLD är en av dem! Så vem det nu än är som har snott Niklas cykel, lämna tillbaka den!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha okej. Nej jag tycker att man bara blir så trött i armen. (har ju bara lärt mig åka med den så att man låser fast den med armen) Så jag föredrar ankarlift då man bara kan stå och njuta. Haha

2010-06-22 @ 17:31:15
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback