Cars and stuff

Igår var jag, babe, Robert och Stefan på nån bilträff för veteranbilar i Säterdalen. Vädret var jättehärligt! Dock kände jag ganska snabbt att jag sett mig mätt på bilar för den här kvällen. Istället styrde Martin och jag kosan mot Fäboden. Klappade lammen, kalvarna, ponnyerna och tittade på grisarna som solade. Käkade årets första mjukglass, mumma!

Imorse väckte Caesar mig väldigt tidigt, han hade ätit upp maten i skålen. Tyckte väl jag skulle stiga upp och ge honom mer, det matvraket. Men tji fick han! Han fick allt vänta tills strax innan klockan ringde. Kan ju inte ha att han äter tills han rullar fram.. Hur skulle det se ut?

Idag börjar Martin jobba eftermiddag. Alltså kommer han inte vara hemma förrän efter klockan 22. Kommer nog kännas väldigt tomt. Blir min första ensamma kväll sedan vi flyttade ihop. Huuuuuh! Men har ju i alla fall Caesar. Och tv:n ;) Känner redan nu att det kommer vara tråkigt att ställa sig och laga mat när jag kommit hem. Får ju äta själv. Efter att ha bott hemifrån i tre år har jag fortfarande inte vant mig vid det. Korv Stroganoff står på menyn. Men först - jobba! Sitter och väntar på att få gå på lunch. Sen är halva arbetsdagen avklarad.

Tapetserarna är förresten klara med sovrummet nu! Superb! Ska lägga upp lite bilder på lägenheten sen någon dag. Kanske passar på medans Martin är iväg och jobbar under midsommarhelgen. Han jobbar natt då. Såklart. Nog för att han tjänar bra, men kommer bli ovant att sova utan honom. Det är lustigt det där ibland, hur snabbt man kan vänja sig vid vissa saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback