Tåg mot Kristianstad

Sitter på tåget. Än.. Ljuset från taket sticker lite i ögonen. Inte många timmars sömn inatt inte. Ute ligger diset ännu kvar. Får mig att tänka tillbaka på alla morgnar när man cyklat till skolat. Vildkaniner och rådjur betar på markerna, trygga i diset.

Det är lite småkallt just nu. Får mig att längta efter vinterjacka, mössa och vantar. Snubben mitt emot mig snarkar. Kan garantera att det inte är någon sjönsång han håller på med. Det låter som att han avverkar halva Sveriges skogar, eller i alla fall en tredjedel, i sömnen.

Skulle gissa på att det är runt 10 grader ute just nu. Får mig att längta ännu mer efter vinterjackan. Va skjuttsingen skulle jag packa efter väderkartan för? Nåja, ska till Ullared med mamma och Helena sen, ser ut att bli ca 20 grader där på dagen.. Ska nog messa mamma och be henne ta med en flicetröja eller nåt jag kan ha i bilen. Brr!

Mamma o pappa hämtar mig på stationen i Kristianstad vid 6. Pappa ska ta hem mina grejor. Mamma o jag ska till Ola o Helena. Frukost! Har med mig en liten drickyoughurt för att stilla hungern före dess. Sen åker som sagt jag, mamma o Helena till Ullared. Ola ska visst bjussa på käk ikväll. Gott! Han e duktig på att laga mat. Det är både mamma o pappa med.

Börjar fundera på hur länge den där snubben kan hålla på? Borde inte finnas nån skog kvar nu snart?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback