Skåne

Nu har det gått en vecka sen jag var nere och hälsade på. Verkligen dags att skriva om allt som hänt där. Bilderna får vänta så länge. Sitter på jobbet.

Tog nattåget ner på tisdagen som jag skrivit om tidigare. Är fortfarande förundrad över hur någon kan snarka så man väcker sig själv..!? Kom ner på onsdagsmorgonen i alla fall. Mamma o pappa mötte mig. Gud va härligt att se dem! Mamma o jag satte kurs mot Ängelholm, frukost hos brorsan och Helena. Pappa tog min packning o åkte upp till stugan han. Jag, mamma o Helena åkte till Ullared. Ser inte alls ut som jag mindes det. Men klart, allting förändras ju. Kan stolt säga att jag var den som shoppade för minst inne på Gekås. Ska lägga upp bilder sen på mina fynd. Efter Gekås, o alla andra butiker som existerar i Ullared så åkte vi tillbaka till Ängelholm. Brorsan fixade käk, kokt lax och potatismos med en sås till. Sen pustade jag o mamma ut uppe i stugan med pappa o Molle.

Fasiken vad jag saknat den lilla krabaten! Ibland så önskar jag att jag inte jobbade, utan hade bra tider så jag kunde ta upp honom o ta hand om honom ordentligt. Men sen inser jag ganska snabbt efter, det skulle aldrig funka! Även om jag hade möjlighet att gå ut med honom flera gånger om dagen, så e han en riktig mossagris! Har aldrig vatt me om maken till de!

Torsdag var vilodag. Eller, det skulle va min vilodag. Ryktet hade spritt sig att jag skulle komma. Så vi hade grannungarna till sommarstugan rännandes hos oss, Casper o Fabian. 300 miljoner frågor. Gah! Just då kände jag mig väldigt glad att jag inte har några egna ungar. Ganska skönt att kunna skicka iväg dem när de e för dryga. Tog även en tur upp till farmor. Brukar alltid försöka träffa henne varenda gång jag kommer ner.

Fredag: Shopping! Ja, egentligen kändes det som att jag redan hade shoppat tillräckligt. Men alltid mysigare att gå en vända på Lilla Torg än att sitta i en kokhet lägenhet o stirra in i väggen! Hittade skor, ännu fler skor! Fick totalt med mig 3 par nya skor från min resa. Man kan inte låta bli att tycka om 70% rea. Hälsade på Aja en sväng, pappas gamla faster. På kvällen va de invigning av Kristianstadsdagarna. Förfestade hemma hos Rowena. Kul att träffa på lite gammalt folk! Dock va de ingen höjdare på stan senare. Dåligt utbud av musik. Roligast var när jag o Helena åkte karusell!

Lördagen spenderades i Karlskrona på släktträff. Mat, sol, bad, mat, ännu mera mat, sol, skratt. En bra dag, även om de va klistrande varmt ute!

På söndagen var det dags att åka hem. Hade en jäkla tur. Bara några timmar efter att jag bytt i Hässleholm blev det tokfel. Alla tåg runt i kring blev försenade, även dagen efter var det förseningar som följd. Och åhh va skönt de va att få komma hem till Martin o Caesar! Nu blev inlägget lite längre än vad jag tänkt, men strunt i det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback