Peace and sleep! Eller var det love?

Gaah vad jag e trött! Känner att en förkylning kommer smygandes. Får väl försöka sova ikapp imorrn. Hur nu det ska gå. Av gammal vana kommer jag säkert vakna vid 7.. Jaja, det är imorgon det! Nu är jag tillbaka på jobbet med en heldag framför mig. Först jobb, och sen Peace and Love kvällen lång.

Sitter här o gäspar lite. Reflekterar över vad jag varit med om än så länge under festivalen. I onsdags lyssnade vi på Rootvälta, Julian Casablancas och Mika. Martin och Sara var kvar ett tag till, men allt blev försenat och jag orkade inte vara kvar och vänta för att lyssna på en låt av Di Leva. Är inte precis något fan av honom. Tänkte dock först att man ändå borde se honom för att ha sett honom. Bäst av de jag såg var utan tvekan energiknippet Mika. Lite tråkigt att det var så många som gick innan han spelat färdigt. Men men. Det är ju upp till dem.

Igår såg jag Hoffmaestro & Chraa, Vampire Weekend, The Kooks, Alice in Chains, Robyn och Kent. Kent var utan tvekan bäst! Även om Hoffmaestro & Chraa hade riktigt bra drag. De lyckades få hela publikhavet att springa fram och tillbaka framför scen. Inget jag sett förut. Skoj! Tyvärr såg jag inte hela Kent. Var supertrött och till slut gjorde de ont att bara stå upp, så då var det lika bra att gå hem. Men såg iaf de första 45-50 minuterna. En del av mig önskar att jag hade härdat ut, men tror ändå att min kropp tackar mig. Några den däremot inte tackar är de där för******e grävmaskinisterna (läs: marodörerna) som är precis utanför vårat sovrumsfönster och väcker oss VÄLDIGT tidigt på morgonen. Hur idiotiskt är det inte att börja gräva o hålla på mitt under en av Sveriges största festivaler? Man behöver inte heta Albert Einstein för att räkna ut att det inte är särskilt smart.

Idag jobbar jag till klockan 17. Huga! Bra med pengar givetvis! Och det är inte så att jag arbetar ihjäl mig precis utan det verkar ganska lugnt idag. Men det hade vatt bra skönt att få sova lite längre på morgonen. Oh well, fredag idag vilket innebär att imorgon är det helg och jag är ledig. Lite mindre kul är att redan imorgon är sista festivalkvällen. Hela söndagen kommer folk att välla från staden i ett lemmel-tåg. Efter det kommer det bli lite lugnare här. Dock innebär det även att Sara kommer åka hem, vilket inte alls är kul!

Var var jag nu? Just ja, jag var uppe i mina planer för dagen. Jobbar som sagt till klockan 17. Just då börjar Billy Talent spela. Det kan man ju inte missa! Så efter jobbet får jag skynda mig till festivalområdet. Sen kommer jag förmodligen springa mellan de båda största scenerna Fantasia och Utopia. Förutom Billy har jag tänkt att kolla på Lilly Allen, Patty Smith, The Hives, Europe och The Ark. Super! Det vore lika kul att se Daniel Lemma också, vara lite nostalgisk. Men äh, man orkar inte se allt. Egentligen vill jag ju också se Nationalteaterns Rockorkester också, men det krockar med Billy Talent.




Så mycket att se, så lite tid




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback