Lost in the world of economics

Har inte haft nåt jobb idag. Så hela dagen har ägnats åt att plugga. E ju tenta snart... Fan också! Idag har jag koncentrerat mig mest på makron. Har sista föreläsningen imorrn före tentan. Igår va de ju matten som gällde. Vissa stunder undrar jag hur fan det är meningen att man ska få in allting i skallen o komma ihåg de? Hjärnan kan väl inte komma ihåg hur mycket som helst heller? Vad händer när de blir fullt? Undrar om det är som en hårddisk. Man får meddelande om att minnet e fullt. Eller man kanske bara trycker ut allt de gamla? Först in först ut som när de gäller varulager? För isåfall kommer man ju till slut inte minnas nånting från när man va liten ju. Näh, nu e väl min paus snart slut. Dags att återgå till plugget..





Study hard, party harder

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi hade föreläsning med en psykolog för ett tag sen, han påstod att det inte fanns någon gräns för hur mycket man kunde lagra i hjärnan.

2010-01-11 @ 20:04:00
Postat av: Elin

Mitt "lager" brukar tömmas nästan direkt efter tentan, man måste ju ha plats för den nya informationen till nästa :P

2010-01-12 @ 13:11:05
URL: http://derapfelstrudel.blogg.se/
Postat av: Martin

Hjärnan kan lagra o minnas så otroligt mycket mer än man först tror har iaf jag märkt genom åren...

2010-01-13 @ 13:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback