Skåne

Har varit nere i Kristianstad i nästan en vecka nu. Har hänt någonting mest hela tiden så egentligen inte haft så mycket tid eller ork till att blogga på ett tag.

Kom ner i tisdags, nästan två timmar försenat! Stackars lilla Caesar va helt slut efter resan! Pensionärer, hundar, barn och katter blev nog lite för mycket för honom.. Just nu ligger den lilla kraken hoprullad i soffan och sover. Molle ligger i sängen skulle jag tro.

Molle, min stackars lilla Molle ♥ Han hade ett epileptiskt anfall imorse. Mamma kom och väckte mig runt 5.40 för att jag skulle gå ut med Molle. Vi hann knappt komma in igen innan han låg inne på köksgolvet och krampade. Stackarn ♥

I onsdags var jag och mamma inne i stan och handlade de sista julklapparna. I torsdags var jag, mamma och pappa på Peking och åt. Fredags var ju julafton så då kom Ola och Helena. Juldagen var vi uppe i stugan och grillade korv på dagen. Farmor, Mats och Kerstin samt Lotta och Johnny kom också dit upp. På kvällen skulle brorsan och Helena ut på supkalas. Meningen var att jag, mamma och pappa skulle gå på bia. Narnia i 3D. Men biljetterna var slut. Istället ska vi gå den 30e med Martin, fast då blir det vanlig eftersom den i 3D går så himla tidigt.

Annandagen (igår) var jag och Helena inne på mellandagsrean. Idag var jag inne i stan igen. Träffade på Ullis och Fredrik och tog en fika med dem, samt handlade lite mer på mellandagsrean när jag ändå var där inne..

Nu ska jag återgå till mitt PM-skrivande. Hur tänker lärare när de ger en gruppuppgift då man har två veckor på sig och det är över jul och nyår? Nåja, vi försöker göra det bästa möjliga utav det hela. Om en stund ska jag väl gå ut med Molle en sväng.

Ska lägga upp lite bilder på mina fynd senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback