SJ = Satans Järnvägar ?

Hurra hurra hurra för SJ! SJ är bästa sättet att resa!

Tystnaden ekar i rummet. Hm, man kan ju undra varför. Till slut hörs ett ljudligt utdraget gnäll från katten. Inte ens han verkar gilla SJ, och då är jag tveksam att han vet vad SJ är för något.

Med andra ord behöver man inte vara något geni för att känna sarkasmen drypa av påståendet om SJ. Mest påtagligt är det väl nu, när snötäcket ligger glittrande längs hela Sverige. Perrongerna är fulla av trötta och förväntansfulla resenärer. Spåren ekar lika tomma som rummet gjorde nyss.

Jag känner att jag hade tur, jag blev "bara" ca 2 timmar sen när jag reste ner i förra veckan. Martin fick sms nu på eftermiddagen från SJ om att de ställt in hans tåg som går imorrn. Hurray! Nu fick han tack och lov omboka biljetten. Men det inger ju inget större förtroende. Kraftiga förseningar och inställda tåg. Efter förra årets varga-vinter så trodde man ju att de skulle vara bättre förberedda i år.

Tänk så knasigt det kan bli när SJ blir inblandade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback