Gnäll

Jag är klassrepresentant i min klass. Något jag frivilligt tagit på mig, tänkte att det kunde vara bra med en vettig röst då man ännu inte kände nån i klassen och visste hur de var. Något jag ångrar bittert just nu.

Börjar bli ganska trött på allt gnäll. Visst, det är ett högre tempo och mycket mer intensivt. Men det spelar ingen roll hur mycket gnäll som kommer - de kan ändå inte ändra kursupplägget mitt i kursen! Den är fastställd av nån nämnd högt över våra och dera huvuden.

Funderar starkt på att avsäga mig rollen som klassrepresentant. Är man inte beredd på att spendera 40 timmar i veckan med att läsa så ska man heller inte gå ett heltidsprogram. Är man osäker - ta några kurser först, hoppa inte på ett helt jäkla program!

Nu menar jag inte att hela min klass är gnällspikar, tycker väldigt bra om de flesta! Däremot känner jag att hela den här chargongen börjar bli lite väl tjatig just nu.. Det tar så onödigt mycket tid och energi. Om man nu redan känner att det är mycket, spendera då inte hälften av tiden med att gnälla. Då blir det bara mer som ska hinnas med på kortare tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback