Molle

En ensam tår trillar nerför min kind. Molle har blivit sjuk. Mitt bjäbbande lilla yrväder har fått Borrelia.

Mamma och pappa tog med honom till Djursjukhuset i Hässleholm igår. Då fick de beskedet att han har Borrelia. Han skulle stanna över natten för att få vätska. Stackarn ville tydligen varken äta eller dricka. Nu har han blivit sämre.

Mamma och pappa sitter återigen med Molle i bilen. Nu ska de till Djursjukhuset i Helsingborg. Hässleholm hade inte utrustning till att undersöka närmare, men de misstänker att det kan vara TBE eller diskbråck. Jag önskar att jag hade vingar så jag kunde flyga ner och ha Molle i min famn. Men mest av allt önskar jag att jag kunde få hans smärta att försvinna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback