Kläder

Lite bilder från min shopping under juli månad. Har säkert missat något, men vad gör det? Jag är nöjd med varenda ett av mina köp - och tur är väl det? Rean pågår för fullt, om man hittar ett fynd är det lika bra att slå till tycker jag. Kan tyckas som att jag har handlat mycket. Men är det verkligen det? Hur mycket handlar Svensson genomsnittsligt per månad? Om man har sett, eller bara hört talas om tv-serien Ullared som gått på kanal5 så känner man säkert till den där familjen som handlar för 40-60 000 när de är där. Det är självklart inget fel med det! Men om man skulle slå ut det per månad så är det klart mycket mindre än det jag har bunkrat upp den här månaden. För inte handlar jag såhär mycket vanligtvis.




Röd tunika från Gekås, Ullared                                                      Rosa klänning från Lindex





Levi's från Stadium                                        Warp från Stadium                                    Piké från Stadium



Nåja, tillbaka till mina senaste tillskott i garderoben. Det mesta kommer från Ullared, och det som inte gör det är inhandlat på rea. Ta den rosa klänningen från Lindex till exempel. Den sprang jag på igår när jag var inne för att leta efter en svart kofta på rean. Den har kostat 300, men eftersom det var rea så kostade den nu 80. Inte fy skam! Jeansen jag hittade på Stadium har från börjat kostat 600. Mitt pris? 150. Ibland kan man göra riktiga fynd på rean. En fråga som man dock alltid bör fråga sig själv innan man köper någonting på rea är hade jag köpt detta även till fullspris? Om inte, varför?




Rosa stickat från Cubus                             Blå stickat från Cubus                                 Rosa cardigan från Cubus




Mönstrade leggings från Gekås, Ullared.                                            Randiga leggings från Gekås, Ullared




Aftonväska från Gekås, Ullared                                                                Skolväska från Gekås, Ullared




Förr shoppade jag mycket mer på impuls. Ibland blev det bra, som en svart jacka jag köpte på HM för ett antal år sedan, den använder jag än idag. Men ibland går det åt skogen. Jag minns en annan gång då jag köpte en klänning i samma affär, blå och grönrandig. Jag började tröttna på den efter två veckor. Då var den ännu inte använd. Numer försöker jag oftast gå efter principen att inte handla samma dag jag ser det. Som pikétröjan. Jag var inne och provade den tidigare i veckan. Sen har jag gått och funderat på den. Kommer den att användas?  Känner jag mig snygg och bekväm i den här? Jag köpte den igår för halva reapriset, dvs hälften av vad jag hade fått betala ifall jag skulle köpt den med en gång. Jeansen däremot var det ingenting att tveka på. Jag har flera par som gått isönder, och ännu fler som blivit för små för mig sen jag gått upp i storlek. Det var någonting jag behövde.




Röda pumps från Skokanonen, Ullared.      Silvriga pumps från Skorett.            Marinblå kilklack från Skorett.




Halsband från Ur&Penn.            Örhängen från Glitter.          Örhängen från Ur&Penn.      Örhängen från Ur&Penn.



När det gäller skor så är det min svaga punkt. Martin tycker nog ibland att jag är hopplös med mina skor. Men det bryr jag mig inte om. Inga av mina skor är de andra lika. Jag gillar valmöjligheten och att inte behöva använda samma par finskor varenda gång man ska gå ut. Skor är den bästa accessoaren som finns!





Kommentarer
Postat av: Cecilia

Skor ska det va! :) Jag har handlat sjukt mycket den här månaden också, tänkte jag säga, men juli månad :P men man får unna sig ibland ;P

2010-08-01 @ 19:33:39
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback