Överraskning

Igår bokade jag som bekant fyra biljetter till Rammsteins konsert i Globen i februari. Som jag även nämnde råkar Rammstein vara Martins favoritband. Det skulle ha blivit en toppenbra julklapp till honom om han inte hade upptäckt i förra veckan att biljetterna då ännu inte hade släppts.. Får väl skylla mig själv lite på den punkten. Det var jag som sa till honom att de skulle spela i Sverige, men sa även att biljetterna redan var slut. Vilket han alltså upptäckte att de inte var.

På ett sätt är det nästan bra att han fick reda på de, för nu följer nämligen Håkan och Niklas med, vilket jag inte ens tänkt på att fråga. Sen igår så fick jag för mig att det vore väldigt roligt att överraska Martin med biljetterna. Men för att kunna det var jag ju så klart tvungen till att hålla masken och inte avslöja någonting. Vilket inte är det lättaste för mig. Det är inga problem om det är något som sagts till mig i förtroende, det här en helt annan.

A: Biljetterna e slut..
M: :-( fort de gick då :-(
A: Mm..
M: De e ju sjukt att de ska behöva vara såhär...de borde göra fler spelningar ju:( skit oxå :-(
A: Mm.. Vet inte riktigt va ja ska säga..
M: Fattar inte vad som avgör vilka som hamnar först i kön och vilka som inte kommer fram :-S
A: Förlåt älskling
M: De e såklart inte ditt fel gumman :-* ingen fara, får väl hopas man kan komma över nå på blocket sen ist då...
A: Mm


Efter jobbet åkte jag direkt hem till dem igen för att vara med o fira Evas födelsedag. Kortet jag hade gjort låg uppe på Martins rum. Så plocka fram biljetterna o fråga om de va okay att jag la dem hos honom. Jag var helt övertygad om att han skulle falla ihop. Han stod länge framför mig o bara stirrade med vidöppen mun. Lite kusligt. Jag fick upprepa mig ett par-tre gånger innan jag fick någon respons från honom. Då tjoade han så du fick tag på biljetter!? Sen försökte han slänga upp mig som en vante i luften.. Vilket inte gick så bra eftersom jag väger mycker mer än en vante. Har inte kunnat göra rättvisa åt Martins reaktion, den är obetalbar, och ganska svår att beskriva. Kan bara säga att det verkligen var värt det.

Stockholm Globen den 20 februari 2010, be aware! We're gonna rock!



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det är alltid lika roligt attt få någon så glad :) Rocka gärnet när ni ska dit :)

2009-09-22 @ 11:16:17
Postat av: Isabelle

ihh, jag ska på rammstein i malmö , hahah

ska på bröllop när de spelar i sthlm, hihi så det fick bli malmö för oss..

har du facebook gumman ?

2009-09-22 @ 12:35:56
URL: http://isabellehedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback