Fredag

Jahapp, då sitter man här framför datorn på jobbet. Det är fredag idag. Något att glädjas över. Löning också, dubbel glädje! Eller borde vara det i alla fall. Av någon anledning så vill den där känslan inte riktigt infinna sig. Den känslan av glädje över att veta att nu är helgen här. Samma känsla man upplever när lönen kommer.

Igår städade jag. Eller dammade och diskade i alla fall. Återstår fortfarande att dammsuga och torka golven. Idag måste jag handla, dammsuga och torka golv. Helst skulle jag även hinna med att göra efterrätten tills imorgon. Men det lär jag nog inte hinna.

Kinken har frågat om jag vill följa med på hockey ikväll. Lycka! Var i och för sig med honom en gång o kollade på när LIF spelade mot de där ryska laget. Vilken minnesvärd match de var! Men annars har jag inte ens varit i närheten av ishallen sen kvalet förra säsongen. Ikväll möter de Borås. Det borde vara en lätt match, men med Leksand så vet man aldrig. De kan lika gärna gå käpprätt åt helvete.

Nu är min lunchrast slut. Dags att återgå till jobbet. Glöm inte, idag är det helg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback