Bad

Nej, jag tänker inte skriva att jag har badat. Det har jag visserligen, men det är inte så pass ovanligt så jag känner ett behov av att skriva om det. Nej, det är Caesar som har badat. Jepp, den där tokiga pälstussen hoppade i plurret!

Jag och Martin tappade upp ett bad i fredagskväll. Myspys tänkte vi! Men då hade vi inte riktigt räknat med Caesar. Han var väldigt pigg och stollig just då, sprang runt en massa i hallen fram och tillbaka som om han hade fått fnatt. Sen rätt in i badrummet och ner i karet.

Man kan ju tänka sig att han skulle gnälla massa, eftersom de flesta katter inte tycker om vatten. Men inte han inte, han var helt knäpptyst. Han börja gnälla först när vi plockade fram hårfönen för att föna honom torr. Gnällspiken!

Trodde faktiskt att han skulle lära sig en läxa. Att hålla sig undan från allt vad vatten och badkar heter. Men inte då. Idag var han framme vid kanten igen, eller rättare sagt, han stod på vasken och sträckte sig mot mig i badet.. (ja, jag badar en hel del)




En inte alltför glad Caesar fick inviga min hårfön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback