Orolig

Det har gått några dagar sedan jag senast uppdaterade. Men har haft mycket att tänka på. Det är ganska mycket som händer i mitt liv just nu. Mycket som jag måste få under kontroll känns det som. Väldigt mycket.

Jag hoppades (räknade med egentligen) med att få fast jobb nu under hösten. Vilket inte blir fallet. Jag fick reda på att företaget inte får ge någon fast anställning för tillfället. Tji fick jag! Men som om inte detta vore nog så fick jag i förra veckan reda på att jag kommer få mindre jobb. Kan inte gå in på detaljerna, men så är det i alla fall. Vilket kanske kommer bli detsamma som att jag inte får jobba nästintill ingenting. Det betalar man inga räkningar på.

Förstår att de på jobbet inte kan göra så mycket, men jag måste ändå få ihop pengar till hyran. Så frågan är vad ska jag göra istället? Jag skulle vilja plugga, men har inte tillräckliga studieresultat för att kunna plugga med studiemedel. Tänkte börja tenta upp nu under höstterminen och hela våren. Så svaret blir ju (ganska självklart) att jag måste söka jobb. Det jag oroar mig över är att jag inte har någon ekonomisk buffert, varje månad lever jag på plus/minus/noll. Så vad ska jag göra om jag inte får något jobb med en gång?

Eftersom jag inte riktigt vet vad som kommer hända, så känner jag mig väldigt orolig. Det känns som att det är så mycket som hänger på det här. Det finns en sak som skrämmer mig...det är vad som kommer hända om jag inte får tag på något nytt jobb och jag heller inte får jobba tillräckligt mycket på mitt nuvarande.

Jag skrev att jag hade mycket som jag behövde få under kontroll. Det är verkligen så det känns. Även om jag vet att om jag bara får ordning på de här med min inkomst, så kommer allt annat smått också lösa sig. Jag kommer kunna tenta upp mina högksolepoäng så jag kan börja plugga på allvar igen. Jag kommer kunna flytta till en annan, fräschare lägenhet. Jag håller tummarna för mig själv och hoppas innerligt att allt kommer lösa sig.




Kommentarer
Postat av: Cecilia

ååh vad jobbigt! Förstår hur du känner dig. Det är inte kul. Hoppas att allt löser sig!

2009-10-20 @ 09:21:35
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Annis

Det löser sig gumman, det gör det alltid.

Allt löser sig, man vet bara inte hur. :)



Har du pratat med csn nånting? Alltså ringt till dom? Prova, de är jättebra att ha att göra med.



Jocke pratade om söndag, är du ledig då?



kramar/annis

2009-10-21 @ 10:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback