Förlåt

Idag är en dag att ångra. Att reflektera. Att vända in och ut på sig själv i jakten på att bli en bättre människa. Kanske ska förklara lite vad det är jag pratar om. Igår blev jag sur på Martin, väldigt sur. Fanns egentligen ingen anledning - han gjorde absolut ingenting. Ingenting annat än att försöka hjälpa mig. Jag vet inte varför jag blev sur. Men sur blev jag, och inte så lite heller.

Nu är det en ny dag. När jag tänker tillbaka på gårdagen så fylls jag av skam. Personen jag älskar mer än någonting annat fick ta skit från mig för att han fanns till hands o ville hjälpa mig klara skolan. Dumma mig! Nåja, det är lätt att vara efterklok. För att försöka se till så att han aldrig mer ska behöva stå ut med något sådant från min sida rannsakar jag nu mig själv - i hopp om att kunna bli bättre där jag har mina brister.

De som känner mig vet att jag ibland kan ha lite hett temprament. Nåja, det kanske är att ta i underkant. Ibland är jag som en fullvuxen eldsprutande drake. Sen Martin började finnas där vid min sida har dessa tillfällen minskat. Eller så hoppas jag iallafall. Men ibland så tittar den där galna saken fram igen. Igår var en av dem. Dagen efter mår jag sämre än den sämsta bakfyllan jag någonsin haft.

Så, dags att ta sig i kragen! Inte mer låta någon dum småsak göra mig till den där illröda galningen igen. Det är såhär dagen efter som man börjar tänka på hur underbar han egentligen är. Han gör verkligen allt för min skull. Den underbaraste mannen i världen ♥ Och nu ska jag banne mig bli bättre på att visa hur mycket han betyder för mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback