Nycklar

Igår var det som säkert alla har koll på, fredag. Det var den dagen jag hoppades på att få nycklarna till den na lägenheten.. Med min vanliga tur så blev så inte fallet.. Fick samtal från områdesvärden att det inte var någon chans i världen att han kunde släppa igenom lägenheten på besiktningen.. Dessutom meddelade han mig att jag skulle få nya tapeter. Där var tydligen stora fläckar på väggarna. Usch!

Detta var nog för att få mig att börja undra.. Jag fick ju aldrig se lägenheten när vi hade bestämt tid, hon som bor där nu och jag. Var det därför? Luktar de konstigt i lägenheten? Vill man ens bor där?

Nu ska jag istället få nycklarna måndag efter kl 12.00. Jag har städbesiktning av min gamla lägenhet måndag morgon kl 8.00. Jippie! Har alltså några timmar att slå ihjäl på måndag då jag inte vet vad jag ska göra eller var jag ska vara. Efter besiktningen ska jag ju lämna nycklarna. Det är ju inte säkert att jag får nycklarna prick klockan 12 heller, eller att de som lovat hjälpa mig me flytten har tid prick klockan 12. Vi får helt enkelt se hur det hela artar sig, eller kanske borde skriva urartar sig..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback