Nya lägenheten

Nu har jag äntligen fått tillgång till min nya lägenhet! Det slutade med att områdesvärden fick komma dit och byta ut hela låset, eftersom hon som bodde där före mig inte behagade lämna in nycklarna.

Och som lägenhten såg ut! Den luktar rök, där är stora fläckar på väggarna i vardagsrummet, sprickor i kaklet i badrummet.. Överlag ser den rätt sliten ut.. Men ska i alla fall få nya tapeter och det tror jag kommer göra en hel del för att fräscha upp den!

Nu efter jobbet ska jag till Tunabyggens kontor och välja ut nya tapeter. Har jag tur kanske jag kan få lägenheten vidgjord redan i veckan (förmodligen inte, men man kan ju alltid hoppas). Ska ju hämta Caesar på lördag så inte så kul om de ska fixa lägenheten i nästa vecka till exempel. Sen kan jag ju inte sätta upp en massa grejor eftersom alla väggarna ska vara fria.

Har felanmält mitt Com Hem-uttag. Skyddskåpan är borta och det verkar vara en liten sladd som hängde löst. Förmodligen så funkar den säkert bra, men vill inte riskera att det är något som jag skulle åka på sen när jag väl flyttar från lägenheten. Ska passa på att fixa en brandvarnare också när jag är hos Tunabyggen. Finns ingen i lägenheten just nu.

Det är lite som behöver fixas, men det kommer bli kanon sen när det väl börjar bli lite ordning på allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback