Ommöblering

Igår kväll möblerade Jonas och Daniel om. Inte den typen av ommöblering där mattorna hamnar på andra ställen, att bordet skjuts framåt eller att soffan har skjutits åt sidan som det hänt någon enstaka gång när vi haft fest.. De har möblerat om hela lägenheten. Eller nåja, vardagsrummet och sovrummet..

Jag måste säga att det blev riktigt bra! Det enda som inte blev helt hundra är att ljuset från lampan utanför förrådet lyser igenom skynket vi satt upp, vilket resulterade i att jag inte sovit så bra inatt. Jag vaknade flera gånger och hade svårt att somna om. Vi ska nog testa att ha sängöverkastet för fönstret istället..

Nu när vi möblerat om kommer vi behöva lite nya saker.. Dels så är det en skiljevägg mellan det nya sovrummet och hallen/matrummet. Kanske en annan lampa. Vi behöver en ny byrå (den gamla är helt värdelös, bottnen trillar ur hela tiden) och vi behöver persienner.

Skiljevägg har jag hittat en på IKEA. Lampa - ähh, what the heck, vi kör på de gamla. Persienner, nja, vi kommer nog använda oss av sängöverkast och filt så länge.. Byrå ska mamma och pappa komma upp med vid något tillfälle.. De har en till övers som de inte behöver som vi ska få.


Hultet skärmvägg från IKEA, 499kr.


När jag var inne på IKEAs hemsida hittade jag naturligtvis lite andra grejor också som jag inte hade tackat nej till.



Dinera tallrik från IKEA 29 kr


Dinera Dekal ätset i 10 delar från IKEA 159 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback