Väder och vind

Huh! Vilket ruggigt väder det var ute imorse! Det var inget speciellt väder egentligen, det småduggade lite när jag satte mig på cykeln för att trampa till jobbet och det var lite småkyligt. Jag fick en stark känsla av att det är är en sådan dag då man helst av allt borde stanna kvar i sängen, bulla upp med en stor hög filmer, tidningar och allehanda sötsaker.

Men det är en lyx jag inte har råd att unna mig. Som en vanlig medborgare är det en vanlig onsdag - och därmed jobbdag. Missförstå mig inte, jag klagar på något sätt inte. Tvärtom är jag väldigt glad varenda gång jag får chans att jobba. Eftersom jag är timmis vet jag inte riktigt från månad till månad hur mycket jag får jobba. Därför är varenda jobbtillfälle guld värt.

Ändå kan jag inte låta bli att tycka det är skönt att bara kunna koppla av och njuta av dagen. Det är så mycket baciller i omlopp så risken är ganska stor att man blir sjuk, vilket jag inte har någon lust med. Alltså är det extra viktigt för mig att slappna av och vila ut. Hehe, jag är ganska bra på att rättfärdiga för mig själv att det är okay att vara hemma o slöa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback