Which way to go?

Det finns en känsla som länge gnagt inom mig. Hur skulle mitt liv sett ut om jag för ett halvår sedan flyttade hem till skåne? Förmodligen helt annorlunda..


♥ Jag hade förmodligen inte blivit tillsammans med Martin, masen i mitt liv.

♥ Jag hade inte haft Caesar, min söta lilla dunboll.

♥ Många av de jag lärt känna det senaste halvåret hade jag aldrig träffat

♥ Jag hade förmodligen tappat kontakten med alla som jag lärt känna här uppe, förr eller senare även med några av mina allra närmaste vänner.



Å andra sidan hade jag om jag flyttat hemåt:


♥ Inte behövt oroa mig från månad till månad om jag kommer ha tillräckligt med pengar till hyran.

♥ Kunde plugga utan mer studielån

♥ Kunde plugga till civilekonom med språklig inriktning, något som jag länge funderat på.

♥ Jag hade haft min andra livliga ulltuss, Molle, hos mig

♥ Jag hade varit närmare släkt och vänner.


För ett halvår sedan bestämde jag mig rätt snabbt för att jag skulle bo kvar. Kanske var det fightern i mig som ville visa världen, och även mig själv, att jag kan klara mig själv. Kanske var det att jag någonstans visste att om jag stannade så skulle jag vinna så mycket. Mycket av det här är nog mest bara känslomässigt dravel, utan något egentligen värde. Det sin spelar roll är att jag beslutade mig för att stanna kvar. Ibland dyker en annan tanke upp hos mig. Hur skulle allting bli om jag flyttade ner idag?


Kommentarer
Postat av: Isabelle

nej jag som alltid gillat får, nu är de ju bara otäcka!



vad hittar du på nu ?

2009-08-26 @ 15:42:01
URL: http://isabellehedman.blogg.se/
Postat av: Ida Tallhed

tack så mycket =)

hur leker livet fölr dig? :)

2009-08-26 @ 16:23:53
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Elin

det känns redan tomt utan lillasyster :( men man får väl vänja sig, o självklart hälsa på henne nån gång om plånboken tillåter :)

2009-08-28 @ 16:36:23
URL: http://derapfelstrudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback