Måndag

Usch! Jag tycker inte riktigt om det ordet, måndag. Måndag! Visst kan man vara positiv och tänka en ny vecka, med nya möjligheter. Orka säger jag bara!

Oavsett hur man än vrider och vänder på det, så är måndag morgon den dagen då det är jobbigast att gå upp. Såvida man inte vatt ute kvällen innan man ska upp tidigt.. Det skulle nog vara värre faktiskt.

Jag är förmodligen långt ifrån ensam om att känna att måndag är en av de segaste på hela veckan. Inte blir det bättre av att jag inte känner mig helt 100 idag. Halsen är lite rosslig så rätt vad det är så får jag lite problem med att prata. Bara att hålla ut och kämpa på. Halstabletter och vatten är min räddning för dagen. När jag får rast sen ska jag ta mig en kopp varmt te med honung.

Det känns så typiskt att det ska bli just jag, just nu, som åker på något. Visserligen är jag inte heller här ensam, det är det många som gör. Men jag har varken tid eller råd att vara sjuk just nu. Nåja, har en ganska skön arbetsdag idag. Sen ska jag hem och vila halsen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback